خدمات پشتیبانی وب سایت چگونه می باشد؟
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

نه نوع خدمات پشتیبانی و نگهداری وب سایت

وب سایت کسب و کار شما مانند یک ماشین است، اگر به طور منظم نگهداری و سرویس نشود، در نهایت خراب می شود. اکنون که تقریباً همه کسب و کار خود را به صورت آنلاین انجام می دهند، رقابت زیادی در آنجا وجود دارد.

رقبای شما همگی در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که وب سایت آنها در موتورهای جستجو رتبه بالایی دارد. پس چگونه انتظار دارید که از رقبای خود جلوتر بمانید، اگر بازده سرمایه خود را به حداکثر نمی رسانید و از وب سایت خود بیشترین بهره را نمی برید؟

شما باید به طور منظم تعمیر و نگهداری وب سایت را انجام دهید. بیشتر تعمیر و نگهداری وب سایت می تواند به صورت سلف سرویس باشد، اما بهتر است از یک سرویس تعمیر و نگهداری وب سایت برای کمک به شما در آن استفاده کنید.

به این ترتیب می توانید روی رشد کسب و کار خود تمرکز کنید و کمتر نگران حفظ وب سایت خود باشید. در هنگام خدمات پشتیبانی وب سایت، باید انتظار داشته باشید که اصول زیر به طور منظم انجام شوند:

1. به روز رسانی نرم افزار وب سایت

اگر از هر نوع سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس یا هر نوع اسکریپت مانند PHP استفاده می کنید، باید همیشه به روز باشد. وردپرس معمولاً خود را به طور خودکار به روز می کند، اما مواردی وجود دارد که ممکن است نیاز به به روز رسانی دستی داشته باشد.

علاوه بر این، اگر از میزبان وب سایت استفاده می کنید، یک ارائه دهنده تعمیر و نگهداری وب اطمینان حاصل می کند که نرم افزار سرور اصلی خود را به طور منظم به روز می کند.

به عنوان مثال، آنها بررسی خواهند کرد که آیا مواردی مانند سرویس FTP در حال اجرا بر روی سرور به روز است یا خیر. با این حال، اگر وب سرور خود را اجرا می کنید، آنها به صورت دستی به روز رسانی ها را آزمایش و اعمال می کنند.

2. بهبود سرعت وب سایت

آیا می دانستید که بیست و پنج درصد از کاربران در صورتی که بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول بکشد از یک وب سایت خارج می شوند؟ واضح است که بارگذاری صفحه بخش مهمی از تجربه کاربر است.

با این حال، ما تمایل داریم که اجازه دهیم به منظور تطبیق عملکردهای جدید و زیبا یا طراحی زیبای وب سایت، آن را اسلاید کنیم. در واقعیت، بازدیدکنندگان وب به همه زنگ ها و سوت ها اهمیت نمی دهند.

آنها به دسترسی به اطلاعاتی که می خواهند در سریع ترین زمان ممکن اهمیت می دهند. فاکتور مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چگونه سرعت بارگذاری صفحه بر رتبه بندی موتور جستجوی شما تأثیر می گذارد.

یک وب سایت آهسته نرخ پرش را افزایش می دهد و اگر افراد به همان سرعتی که به آنجا رسیده اند از صفحه وب شما خارج می شوند، گوگل فکر می کند وب سایت شما مهم نیست، بنابراین آن را بیشتر در رتبه بندی پایین می آورند.

یک سرویس پشتیبانی وب سایت همیشه سرعت وب سایت شما را با استفاده مداوم از بینش هایی که از ابزارهای بررسی سرعت دریافت می کند برای بهبود مستمر نحوه بارگیری آن بررسی می کند.

3. رفع خطاهای HTML

کد HTML آسان نیست به خصوص اگر چیزی در مورد کدنویسی وب سایت نمی دانید. برای اطمینان از اینکه خوب کار می کند باید به جزئیات توجه کنید. آنچه ممکن است یک خطای جزئی به نظر برسد، می‌تواند منجر به مشکلات متعددی شود، مانند صفحات بد بو، از دست رفتن چند رسانه‌ای، و غیره.

پشتیبانی وب‌سایت قابل اعتماد باید بتواند مشکلات مربوط به HTML را بازرسی، پیدا کند و برطرف کند.

4. پشتیبان گیری از فایل ها

تصور کنید که اگر بخواهید تمام فایل های ضروری وب سایت خود را از دست بدهید، چقدر خسته کننده خواهد بود. این شامل تصاویر، صفحات، پست‌های وبلاگ، افزونه‌ها و غیره می‌شود.

اگر وب‌سایت خود را روی وردپرس اجرا می‌کنید، ممکن است چند گزینه پشتیبان‌گیری خودکار داشته باشید. خدمات نگهداری وب سایت تضمین می کند که پشتیبان گیری از فایل و پایگاه داده به طور خودکار حداقل به صورت هفتگی انجام می شود.

5. تولید محتوای جدید

استراتژی محتوای شما ممکن است درست باشد، اما همیشه ایده خوبی است که آن را با ایجاد انواع جدیدی از محتوا بهبود دهید. محتوای وب شما نیز باید به روز باشد.

اگر پستی نوشته‌اید که سال‌ها پیش منتشر شده است، ممکن است در حال حاضر مرتبط نباشد و برخی از اطلاعات نیاز به به‌روزرسانی داشته باشند.

6. بهینه سازی موتورهای جستجو

بررسی منظم وب سایت خود برای مناطقی که قابلیت جستجو را می توان بهبود بخشید، می تواند تا حد زیادی به بهبود بهینه سازی موتورهای جستجو کمک کند.

پست های وبلاگ شما را می توان تغییر داد تا کلمات کلیدی محبوب و رقابتی را شامل شود. صفحات فرود شما همچنین می توانند به روز شوند تا کلمات کلیدی مرتبط و به موقع را شامل شوند.

حتی صفحه «درباره ما» شما می تواند به طور مرتب به روز شود تا از کلمات کلیدی محبوب در صنعت خود استفاده کنید. هنگام ایجاد محتوای جدید برای وب سایت شما، تحقیق کلمات کلیدی نیز مهم است.

به عنوان بخشی از استراتژی سئو، شناسایی مسائل ساختاری در وب سایت شما نیز مهم است که ممکن است بر نحوه مشاهده سایت شما توسط موتورهای جستجو تأثیر بگذارد.

7. اطمینان از سازگاری طراحی در همه صفحات

وب سایت شما باید در تمام آخرین نسخه های مرورگرهای وب سایت اصلی مانند کروم، سافاری، فایرفاکس و غیره به درستی کار کند. این مرورگرها به طور مکرر به روز می شوند و اگر وب سایت شما با به روز رسانی ها سازگاری نداشته باشد ممکن است نمایش داده نشود یا به نظر ظاهر نشود.

این می تواند بر تجارت و برند شما تأثیر منفی بگذارد. همچنین مهم است که اطمینان حاصل کنید که یک طراحی وب سایت ریسپانسیو دارید که در دستگاه های تلفن همراه خوب به نظر می رسد.

یکی دیگر از عواملی که باید در مورد طراحی وب سایت خود در نظر بگیرید یکنواختی است. اگر عناصر نام تجاری زیادی دارید که نشان دهنده شرکت شما هستند، آنها باید به طور یکسان در تمام صفحات شما گنجانده شوند.

8. تعمیر لینک های شکسته

هر لینک در وب سایت شما باید دقیقاً به مکان مناسب منتهی شود، اما گاهی اوقات لینک ها ممکن است خراب شوند.

ممکن است سایت یا منبعی که قبلاً به آن پیوند داده‌اید ناپدید شود، صفحه‌ای در وب‌سایت شما در دسترس نباشد یا ممکن است پستی را جابه‌جا کنید و فراموش کنید دیگرانی که به آن پیوند دارند را به‌روزرسانی کنید.

لینک های شکسته می توانند برای وب سایت شما مضر باشند. آنها می توانند این تصور را به بازدیدکنندگان بدهند که:

الف) وب سایت شما کاربر پسند نیست.

ب) وب سایت خود را به طور منظم به روز نمی کنید.

ج) شما معتبر نیستید.

در حالت ایده آل، یک سرویس تعمیر و نگهداری وب سایت به طور معمول وب سایت شما را برای شناسایی لینک های شکسته بررسی می کند. به محض اینکه آنها را پیدا کنند، آنها را تغییر می دهند یا حذف می کنند.

9. بررسی تجزیه و تحلیل وب سایت شما

عملکرد وب سایت شما باید نظارت شود تا اطمینان حاصل شود که همه چیز همانطور که باید کار می کند. یک متخصص با تجربه پشتیبانی وب سایت، معیارهای سطح بالا را بررسی می کند، مانند تعداد بازدیدکنندگان جدید و بازگشتی وب سایت شما در هفته گذشته یا اینکه کدام پست های وبلاگ بیشترین خوانده شده را داشته اند.

سپس آنها وب سایت شما را بر این اساس تنظیم می کنند تا اطمینان حاصل شود که تمام معیارها در اوج خود هستند. این فقط یک نقطه شروع حداقلی از آنچه که تعمیر و نگهداری وب سایت است.

برخی از این وظایف ممکن است بیش از حد وقت گیر باشند. علاوه بر این، اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید، ممکن است آسیب بیشتری وارد کنید. گزینه بهتر این است که خدمات تعمیر و نگهداری وب سایت حرفه ای را استخدام کنید.

نکاتی برای نگهداری و پشتیبانی وب سایت

یک برنامه زمانی ایجاد کنید.

نگهداری وب سایت یک فرآیند مستمر است. اطمینان از اینکه یک وب سایت عاری از اشکال و اشتباه است و در شرایط عالی ادامه دارد. سازگاری وب سایت، مرورگر و افزونه ها از طریق به روز رسانی های مکرر تضمین می شود.

به سئو توجه کنید.

به طور معمول، هنگامی که مردم درباره بررسی وب سایت بحث می کنند، برنامه نویسی، کدنویسی و امنیت وب سایت ها را در نظر می گیرند. درست است، سئو بیشتر با بازاریابی مرتبط است، اما برای عملکرد روان وب سایت نیز بسیار مهم است.

سئو برای موفقیت یک وب سایت و جذب مخاطب مورد نظر شما بسیار مهم است. بنابراین به سئو توجه کنید.

نگهداری وب سایت به طور منظم محتوای خود را به روز کنید.

به روز رسانی محتوا برای سئو سودمند است زیرا گوگل از وب سایت هایی که به طور مکرر به روز می شوند حمایت می کند. علاوه بر این، برای کاربران نیز بسیار مهم است.

مخاطب هدف شما برای مطالب جدید و مرتبط ارزش قائل است، بنابراین ارتقای مکرر محتوای وب سایت شما می تواند آن را به یکی از موارد مورد علاقه آنها تبدیل کند.

سعی کنید محدوده ای را برای کمک به بازدیدکنندگان خود در یافتن اطلاعات مفید و رفع مشکلات آنها ارائه دهید. با انجام این کار، ممکن است خود را به عنوان یک منبع قابل اعتماد اطلاعات معرفی کنید و مشتریان تکراری بیشتری را جذب کنید.

نگهداری وب سایت به بازخورد توجه کنید.

چه برای وب‌سایت، برنامه، محصولات یا برند شما، شنیدن صحبت‌های مشتریان می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اینکه چه چیزی را تغییر دهید و چه چیزی را ثابت نگه دارید.

اگر می‌خواهید بدانید مشتریان و بازدیدکنندگان در مورد وب‌سایت شما چه فکری می‌کنند، بخش نظرات و فرم‌ها را بگنجانید یا تکنیک‌های دیگر جمع‌آوری بازخورد را به کار بگیرید. ممکن است اجزایی در وب سایت شما وجود داشته باشد که دیگر ضروری نباشند.

انجام بررسی های امنیتی

زمانی را برای انجام به روز رسانی برنامه در نظر بگیرید. وب سرور، سیستم مدیریت محتوا (CMS)، پایگاه داده، برنامه های متصل و سیستم عامل شما باید جدیدترین وصله های امنیتی، رفع اشکالات و ارتقاءها را نصب کرده باشند. وب سایت شما از این طریق در برابر حملات مجرمان سایبری شرور محافظت می شود.

برای وب سایت خود اهداف تعیین کنید.

مهم است که هدفی برای وب سایت خود در نظر داشته باشید تا بتوانید تلاش خود را در جایی متمرکز کنید که بیشتر مورد نیاز است. اگر می خواهید افراد بیشتری از وب سایت شما بازدید کنند، باید روی بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و طراحی آن کار کنید.

بهبود محتوا و استراتژی بازاریابی، مشتریان بالقوه را افزایش می دهد و به شما کمک می کند معاملات بیشتری را ببندید.

مخاطب خود را بشناسید.

مخاطب هدف شما هدف اولیه وب سایت شماست. بنابراین، هر زمان که به‌روزرسانی و نگهداری انجام می‌دهید، این موارد را در نظر داشته باشید. تنها در صورتی که برای یادگیری در مورد مخاطبان خود وقت بگذارید، وب سایت شما برای آنها مناسب خواهد بود.

شخصیت‌های کاربر را پیش‌نویس کنید که هنگام تغییر محتوا و طرح‌بندی وب‌سایت خود، به‌عنوان راهنما از آن‌ها استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هر کاری که برای وب سایت خود انجام می دهید، مخاطبان هدف شما را در نظر می گیرد.

از خدمات هاست ایمن برای جلوگیری از خرابی استفاده کنید.

برای اینکه یک وب سایت خوب اجرا شود، هاست ضروری است. این می تواند چندین معیار حیاتی از جمله سرعت صفحه، امنیت وب سایت، عملکرد جهانی و غیره را تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر این، ممکن است بر دفعات خرابی وب سایت شما تأثیر بگذارد.

بنابراین، انتخاب هاست مناسب برای وب سایت شما بسیار مهم است تا عملکرد آن آسیب نبیند. اگر مشتریان نتوانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند، حتی اگر اطلاعات و طراحی فوق العاده ای داشته باشد، بی فایده خواهد بود.

سرعت سایت خود را بررسی کنید.

آیا تا به حال از وب سایتی که بارگذاری نمی شود اذیت شده اید؟ از جستجوگر سرعت صفحه گوگل یا کنسول جستجوی گوگل برای ارزیابی سرعت بارگذاری وب سایت شرکت خود استفاده کنید.

برای افزایش سرعت وب سایت در صورتی که قرمز رنگ است، از متخصص کمک بگیرید. چندین ساعت برنامه نویس تفاوت قابل توجهی ایجاد می کند.

نتیجه

یک وب سایت فقط گاهی کامل می شود. دائماً در حال پیشرفت بیشتر است. خلاقیت بی حد و حصر است. ساختن یک وب سایت و سپس رها کردن آن بی فایده است. به روز رسانی مکرر را ادامه دهید.

همچنین فراموش نکنید که گواهی SSL را به وب سایت خود اضافه کنید زیرا برای حفظ امنیت و سلامت آن ضروری است.

شرکت آرامش گستران مینا، مجموعه‌ای تخصصی با کادر حرفه ای، با تجربه و جوان از سال ۱۳۹۷ فعالیت خود را در زمینه سئو و بهینه سازی سایت آغاز کرده است.

اطلاعات تماس

آدرس: خیابان میرداماد، خیابان شاه نظری، خیابان دوم،  پلاک ۳۴، واحد دوم جنوبی

 تلفن:

 ۰۹۳۳۲۷۲۱۷۱۱

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۴۹

 ۰۲۱-۲۲۹۲۴۵۵۰

منبع: https://amina-group.com/

 





:: برچسب‌ها: خدمات پشتیبانی سایت , نکات لازم در پشتیبانی سایت , پشتیبان گیری از سایت و ذخیره ی منابع , امنیت سایت , آمینا گروپ , پشتیبانی تخصصی وبسایت با آمینا گروپ ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: